BILA TANGAN MULA MENAIP

Friday 19 August 2011

KESATUAN KELAB DEBAT

Ini lah logo Kesatuan Kelab Debat UPNM,,nampak simple je logo ni tapi bagi aku kelab debat UPNM ni sangat bermakna bagi diri aku terutamanya dalam usaha aku untuk membina keyakinan diri dalam bidang pengucapan.Aku start join kelab ni pada tahun 2009  dan masa tu aku masih lagi asasi,,the most junior la dalam kelab tu tetapi walaubagaimanapun senior-senior serta jurulatih kami kat kelab tu melayan kami seperti keluarga dan itu telah menjadi budaya dalam kelab ni sampai sekarang..
      Melalui kelab ni jugak lah aku dapat berkomunikasi dengan pelajar daripada Universiti lain apabila aku melibatkan diri sekiranya ada pertandingan debat antara universiti dan pertandingan pertama yang pernah aku join adalah semasa Pertandingan Debat Diraja di UM yang mana aku diletakkan dalam team Utama 2 bersama kawan-kawan aku yang baru juga seperti aku dalam kelab debat ni iaitu Arif Tajul Arifin,Naquib dan team kami dibimbing oleh seorang senior iaitu tuan Syaheer Saifudin yang banyaka memberi tunjuk ajar serta moral ketika kami berdebat..masa pertandingan tu aku berada di kedudukan 2 speaker,,dan masa tu lah sampai pucat lesi muka aku ketika berdebat maklumlah berdepan dengan orang yang hebat-hebat dalam dunia debat,,macam-macam soalan ditanya sehingga aku sendiri pun sampai merapu-rapu menjawab setiap soalan yang ditanya..Tapi apapun banyak benda yang aku belajar kat pertandingan tu,,
                                    ni gambar masa kat dewan utama kat UM tengah tunggu usul
          yang lain sibuk baca fakta,,aku??sibuk fikir pasukan mana pulak yang akan bantai team kami nanti

Sekarang aku dah boleh dikategorikan lama jugak la dalam kelab ni sekarang & semestinya aku juga mempunyai impian juga intik memenangi salah satu pertandingan debat..harap-harap la..,aku memang bersyukur sangat dapat masuk kelab ni,,thankz u allzzzzz

No comments:

Post a Comment